• Drogi czytelniku forum,

    Aby aktywnie korzystać z forum dołączając do dyskusji lub aby rozpocząć własną, potrzebujesz konta w grze. Następnie możesz ZAREJESTROWAĆ SIĘ TUTAJ!

To nie błąd czar - łączący katalizator

kybebe

Zwiadowca
produkowany w akademii magii
dostępny w zakładce - czary
sklasyfikowany przez zespół IG w oficjalnym ogłoszeniu dotyczącym nowej opcji "tworzenie" jako czar

błąd:
użycie czaru nie generuje many graczom posiadającym cud - opactwo
 

Urdur

Moderator Forum
Członek obsługi gry
Czar nie jest rzucany tylko konsumowany, trzeba rzucić czar żeby była mana za to, a katalizator jest tylko częścią przepisu.
Przy najbliższej sposobności będą naniesione zmiany w opisie, żeby to było bardziej klarowne.
 

kikimora

Paladyn
co produkujemy w akademii? moim zdaniem czary. A nawet tylko i wyłącznie czary. Czy możemy sami wytwarzać katalizator (jaki janusz wymyślił nazwę!?)? A gdzie go możemy wytworzyć? Czy do produkcji czarów potrzebujemy reliktów? A co jest potrzebne do wyprodukowania katalizatora (nie mylić z częscią samochodu!)? czy przypadkiem nie sa to relikty?

rzucając czar też je "konsumujemy". Przykład? Czy "czarujący podarunek" działa po rzuceniu czy jest tylko elementem składowym pewnego procesu? Sam w sobie nic nie daje, dopiero jak coś do niego "dodamy" (odpowiednik elementu przepisu) zaczyna działać. Czar na młotki tez nie daje sam z siebie młotków tylko po odbyciu określonej procedury (vel przepisu) ilość młotków może się zwiększyć. Czar na książki też wystarczy tylko kliknąć i nawet go rzucać nigdzie nie trzeba

@Urdur bardzo proszę o bardziej sensowne wyjaśnienie. To zaprezentowane zgodnie ze schematem ig tylko kupy się trzyma. I to dosłownie. Ja tam w gusta nie wnikam, ale mnie zapach fekaliów jednak nie rajcuje

a jako wisienka na torcie cytat z
https://pl.forum.elvenar.com/index.php?threads/nowy-element-gry-tworzenie.3442/
Tworzenie jest związane z Akademią Magii: potrzebujesz mieć Akademię Magii, aby produkować zaklęcie potrzebne do tworzenia przedmiotów: Łączący Katalizator.


a skoro katalizator jest nawet w oficjalnym ogłoszeniu zaklasyfikowany jako jednak zaklęcie to mana za niego się nalezy jak psu buda. Dziekuję za uwagę.
 

kybebe

Zwiadowca
Czar nie jest rzucany tylko konsumowany, trzeba rzucić czar żeby była mana za to, a katalizator jest tylko częścią przepisu.
Przy najbliższej sposobności będą naniesione zmiany w opisie, żeby to było bardziej klarowne.
Twoje wyjaśnienie jest mało satysfakcjonujące
po pierwsze z samej definicji zaklęcie trzeba rzucić żeby działało. Jeżeli wyprodukuję zaklęcie i ono działa po skonsumowaniu a nie po rzuceniu to wtedy to nie jest zaklęcie tylko np. eliksir lub jakiś inny dopalacz
po drugie jeśli chodzi o mechanikę gry to wyprodukowanie katalizatora zalicza zadania pod tytułem zdobądź xxx dowolnych zaklęć
po trzecie w opisie opactwa nic nie ma o tym że zaklęcie trzeba rzucić jest za to, że trzeba go użyć. To właśnie robimy używamy katalizatorów w procesie craftingu. Logicznym jest zatem, że przy każdym użyciu czaru katalizator opactwo powinno czynić swoją powinność i wyprodukować odpowiednią ilość many. Nie robi = bug
 

PMprzemek

Tancerz ostrzy
No i miało być tak pięknie a jest znowu do bani :p
Po co nam te receptury na czary mary nawet miliard much nie przekona mnie że gówno to rarytas ja bym wolał renowację :D
 

Midi67

Rozbójnik
No i miało być tak pięknie a jest znowu do bani :p
Po co nam te receptury na czary mary nawet miliard much nie przekona mnie że gówno to rarytas ja bym wolał renowację :D
dokładnie.... IG wyciągnęło od części graczy diaxy na podniesienie Akademii Magii na wyższe poziomy... żeby z odczarowanych koników móc zrobić te same koniki.... :D:D:D:D żenada po raz kolejny i śmiech graczom prosto w oczy.

Brak info o renowacji (kiedy?) oraz o kolejnym 14 rozdziale, czy w ogóle będzie oraz ewentualnie kiedy?

Mogę powiedzieć, że ja to mały pikuś :) ale są gracze, którzy władowali w tą grę, żeby być w TOP-ce kupę realnej kasy i od miesięcy się dziwię, że Oni siedzą cicho gdy IG idzie swoją utarta drogą....

Może efektem wdrożenia oszczędności jest pozbycie się w grze CM ... bo źródełko wysycha?? a czy nie lepiej byłoby ze strony IG "zaryzykować" i wprowadzić obiecane zmiany i dać jasny przekaż, że w roku 2019 będą wprowadzane np. 2 nowe rozdziały, żeby gracze mogli się przygotować a nie czekać na "łaskę IG" wtedy myślę, ze część szybciej kupiłaby diaxy niż teraz gdy nie wiadomo tak naprawdę kiedy projekt zostanie zamknięty i będzie tylko bieżąco obsługiwany dla nowych .... do rozdziału 13
 

yojinek.pl

Rozbójnik
Hehe, właśnie miałem napisać ze to całe tworzenie to pic na wodę. Jedyna "ciekawa" rzecz jaką wziąłem był........koń ale dający populacje (całe 100) o_O. Juz widać ze ciągle w kółko te same bzdury są do "stworzenia". Szkoda...
 

kikimora

Paladyn
@jarq nie, Urdur niczego nie wyjaśniła

myślenie boli dlatego ja nie myślę
i jako własnie bezmyślne stworzenie proszę uprzejmie o wyjaśnienie, które mogłabym ogarnąć swoim organem pełniacym obowiązki mózgu, bo przypomnę:

@Urdur bardzo proszę o bardziej sensowne wyjaśnienie. To zaprezentowane zgodnie ze schematem ig tylko kupy się trzyma. I to dosłownie. Ja tam w gusta nie wnikam, ale mnie zapach fekaliów jednak nie rajcuje
co tam kto lubi, co kto sobie mysli albo i nie - mało mnie to. Ale chcę wiedzieć jaka jest róznica pomiędzy katalizatorem a inspiracją czy podarunkiem skoro nawet są w tej samej zakładce... z mojego punktu widzenia poza zakresem działania nie różnią sie niczym... patrząc na akademię ja tej różnicy nie dostrzegam. Ktoś widzi?
 

Urdur

Moderator Forum
Członek obsługi gry
Katalizator to nie zaklęcie, to tak jakby część do wytworzenia zaklęcia. Akademia Magii rozwinęła swoje funkcje o tworzenie zaklęć i części zaklęć. Niektóre rzeczy ciężko jest przetłumaczyć z angielskiego na polski, tak by zachowały sens i jednocześnie były zrozumiałe dla wszystkich i jednoznaczne.
 

jarq

Community Manager
Członek obsługi gry
Chodziło mi własnie o post #2 i o to co przed chwilą Urdur napisała.
 

kikimora

Paladyn
pogieło Was? naprawdę chcecie w to brnąć?

jeżeli tak to:
skoro katalizator jest tylko częścią zaklęcia -> katalizator jest częścią procesu tworzenia = >tworzenie< jest zaklęciem?
to czemu za to pseudo zaklęcie z tworzenia nie ma many?


tu nie ma co się zasłaniać trudnościami w tłumaczeniu. Katalizator w grze został sklasyfikowany jako zaklęcie. Funkcjonuje z zakładce >zaklęcia< Oficjalne ogłoszenie to nawet tak klasyfikuje. może przypomnę:
https://pl.forum.elvenar.com/index.php?threads/nowy-element-gry-tworzenie.3442/
Tworzenie jest związane z Akademią Magii: potrzebujesz mieć Akademię Magii, aby produkować zaklęcie potrzebne do tworzenia przedmiotów: Łączący Katalizator.

sory nie rozumiem. Musicie jaśniej
 

Lisha

Mędrzec Wiki
Członek obsługi gry
@kikimora Można powiedzieć, że poza sposobem i miejscem produkcji Katalizator nie ma nic wspólnego z pozostałymi zaklęciami.
1. Pozostałe zaklęcia mogą zostać użyte z poziomu inwentarza - katalizator nie.
2. Pozostałe zaklęcia działają przez określony czas (8h-48h) - katalizator nie.
Chociaż ta część wspólna powinna wystarczyć do zaklasyfikowania go do zaklęć, które liczą się w Opactwie, to tak nie jest. Być może to kwestia zapisu w kodzie, który trudno byłoby zmienić, a może po prostu jest to decyzja IG. W każdym razie widać, że odpowiedź brzmi: tak to działa i to się nie zmieni. Chyba bez sensu jest dalej kruszyć o to kopie, nie sądzisz?
 

kybebe

Zwiadowca
Katalizator to nie zaklęcie, to tak jakby część do wytworzenia zaklęcia. Akademia Magii rozwinęła swoje funkcje o tworzenie zaklęć i części zaklęć. Niektóre rzeczy ciężko jest przetłumaczyć z angielskiego na polski, tak by zachowały sens i jednocześnie były zrozumiałe dla wszystkich i jednoznaczne.
Twoje tłumaczenie miałoby sens wtedy gdyby w wersji anglojęzycznej zaklęcie typu magiczna produkcja i magiczny katalizator określone byłyby innymi nazwami niż w wersji polskojęzycznej, a tak nie jest. Ergo Twoje tłumaczenie jest zwykłym mydleniem oczu. Prawda jest taka, że funkcja tworzenie działa tak jak to sobie założył producent gry więc z ich punktu widzenia błędu nie ma. Tyle tylko, że dali ciała w nazewnictwie, bo wystarczyłoby nie nazywać magicznego katalizatora zaklęciem i wszystko byłoby w porządku. Ale po co skoro można używać języka jak się komu podoba, a nie według ogólnie przyjętych zasad.
Mogę sobie iść do pracy samochodem nie muszę nim jechać. Czar mogę sobie konsumować, nie muszę go rzucić itd.
Reasumując nadal twierdzę, że jest błąd ponieważ katalizator funkcjonuje pod nazwą zaklęcia, jest tworzony w akademii magii i jest używany w procesie craftingu
Oczywiście to nie musi być błąd w działaniu katalizatora i z topornych tłumaczeń moderatorów wynika że nie jest
To może być błąd w nazewnictwie i z topornych tłumaczeń teamu wynika że tak tak właśnie jest. Tyle tylko, że wolą mydlić nam oczy i czarne nazywać białym niż przyznać, że dali ciała z nazewnictwem
 

kikimora

Paladyn
ig dało ciała z nazewnictwem. Co więcej renowację tez określają jako "czar"... yyy...:confused:
zgadzam się z @kybebe w całej rozciagłości

@Lisha prawie masz rację... ale >antyczną wiedzę< jednak traktujemy jako pw mimo iż w rzeczywistości nimi nie są... więc... wskazane przez Ciebie różnice można łatwo obalić

to że nie ma o co kruszyć kopii to jedno - na manę z tego "tworzenia" nie liczę. Choćby z tego powodu, że nie uwazam aby tworzenie było warte mojej uwagi, więc trudno liczyć na profity z nie robienia. Ale jakieś zasady zdrowego rozsądku powinny jednak obowiązywać (bosz... co ja bredzę!! ig i zdrowy rozsądek nie:eek::eek::eek:) Nie dadza nam many za katalizator i to jest pewne, pewnie nawet nie przez "konsumpcje" tylko wg zwykłej zasady "nie, bo nie". Temat kodu gry nie ma tu żadnego znaczenia, problemem jest tzw >wola< pfójców. Tak nam sie wyśniło i tak bedzie i już. trudno. Tylko... niech mi wyjasnią dlaczego. Ale jakoś tak rozsądnie a nie na gdybaniu i głupowatym tłumaczeniu że to sam proces tworzenia jest zaklęciem. Niech CM czy ktoś inny z teamu zapytają sie tych pociotków z ig "co autor miał na myśli" i już. Nie chcą... to niech sami wymyśla jakieś rozsądne wyjaśnienie, bo to prezentowane tutaj przypomina pijackie majaki poparzonego.
A dlaczego? Bo jak jednak za jakiś czas ktos nowy mnie się zapyta "a dlaczego za katalizator nie ma many skoro to zaklęcie" to będe umiała mu odpowiedzieć na to pytanie. dzisiaj nie umiem. A nie mam chęci się produkować pół dnia by komus to wyjaśnić. Ig za odpowiadanie na pytania graczy mi nie płaci

Co ig mogło zrobić... Przede wszystkim tego gniota nie nazywać zaklęciem. Po drugie nie umieszczać go w zakładce zaklęcia tylko stworzyć oddzielną zakladkę/ podpiąć to pod inwentarz/ zrobić miejsce w zakładce tworzenie (co nawet już jest)/ zrobić cokolwiek i by był spokój. Nie byłoby problemu. skoro zrobili jak zrobili to niech to do jasnej cholery jakoś sensownie wyjaśnią. Bo ja nie rozumiem

swoją drogą dlaczego nie można spalać run i reliktów skoro możemy je wytworzyć? Jednorożca możemy przerobić na jednorożca. Zaklęcia przerobić na zaklęcia. Bonusy na bonusy. Paczki pw na paczki. A uszkodzony odłamek to 10% runy a run nie możemy spalić. To samo dotyczy reliktów... reliktu z reliktu nie zrobię... dlaczego?
 

Lisha

Mędrzec Wiki
Członek obsługi gry
@kikimora Rozumiem - myślę, że wytłumaczenie typu "mechanika gry zakłada, że zaklęcie musi zostać rzucone bezpośrednio z inwentarza, a Katalizatora nie da się rzucić" większości by wystarczyło - z zaznaczeniem, że IG nie zamierza tego zmieniać. Do opisu Katalizatora dodadzą notkę, że użycie tego zaklęcia nie daje many, gdy ma się Opactwo i tyle.

Tak mi przyszło do głowy, że jest jeszcze jedna, być może najważniejsza, różnica - tworzenie da się anulować = zaklęcie/a wraca(ją). Na logikę, moment konsumpcji Katalizatora/ów powinien być momentem, w którym dostaje się manę i to mogłoby tworzyć paradoksy, takie jak mana ujemna czy absurdalnie brzmiące "masz za mało many, by anulować tworzenie". Myślę, że rozumiesz, o co mi chodzi. Jedyne rozwiązanie problemu, jakie mi przychodzi na myśl, to przyznanie many za ilość użytych Katalizatorów przy odbiorze stworzonego obiektu. Obawiam się tylko, że zanim zobaczylibyśmy tę zmianę, to minęłoby dużo czasu, bo ingerowałaby w kod już istniejących struktur.

Robić osobną zakładkę w inwentarzu... nie. Im więcej, tym gorzej. Tym bardziej, że w tej zakładce mogłyby co najwyżej jeszcze się znaleźć schematy/Renowacja (ma się pojawić w zakładce szybkie bonusy - przyp.), ewentualnie jeszcze relikty i odłamki run... Co do tych ostatnich, na pewno nie jesteś jedyną osobą, która chciałaby móc przerobić je na coś bardziej użytecznego, ale kiedy i czy w ogóle to umożliwią - można tylko zgadywać. Póki co podejrzewam, że głównym powodem, dla którego nie da się ich spalać, jest to, że są w innym miejscu gry - poza inwentarzem, a ta opcja obejmuje elementy tylko z tego okna.
 

Kris258

Zwiadowca
Myślę, że nawet jeśli zasada działania katalizatora jest inna niż pozostałych zaklęć to nic nie stoi na przeszkodzie żeby przy ich użyciu, dzięki posiadaniu smoczego opactwa, wypadała mana. Jak do "produkcji" dobroci w tworzeniu zużywamy np. dwa zaklęcia katalizatora to powinniśmy dostać manę za użycie dwóch zaklęć... chyba proste. A fakt, że katalizator to zaklęcie, potwierdza jego opis http://prntscr.com/lxwqp2
oraz to że znajduje się w zakładce zaklęcia w inwentarzu
http://prntscr.com/lxwr3e a także sama jego produkcja w akademii magii gdzie jest zakwalifikowany w zbiorze Księgi Zaklęć
. http://prntscr.com/lxwdr3. Trochę za dużo tych argumentów, żeby stwierdzić że to wynik złego przetłumaczenia/nadania złej nazwy, czyż nie? Po prostu Twórcy sami określili katalizator jako nowe Zaklęcie i umieścili je obok nich i bynajmniej zapomnieli o efekcie Smoczego Opactwa, co ktoś tutaj na forum łączący się z zespołem powinien im przypomnieć a nie dawać nam zmyślone wyjaśnienia... Teraz pozostaje tylko pytanie czy i kiedy będzie się chciało Twórcom naprawić ten błąd/niedopatrzenie którym z pewnością to jest.

Powracając jeszcze do opisu katalizatora (pierwszy screen), może mnie ktoś oświeci i wyjaśni opis jego efektu, co to znaczy "tworzenie zaklęć", a już zwłaszcza czego tyczy się ta liczba 5400? To pierwsze to pewnie miało znaczyć tworzenie receptur, ale co określa ta liczba?


Tak mi przyszło do głowy, że jest jeszcze jedna, być może najważniejsza, różnica - tworzenie da się anulować = zaklęcie/a wraca(ją). Na logikę, moment konsumpcji Katalizatora/ów powinien być momentem, w którym dostaje się manę i to mogłoby tworzyć paradoksy, takie jak mana ujemna czy absurdalnie brzmiące "masz za mało many, by anulować tworzenie. Jedyne rozwiązanie problemu, jakie mi przychodzi na myśl, to przyznanie many za ilość użytych Katalizatorów przy odbiorze stworzonego obiektu.".
Tutaj nie widzę problemu, może być przecież ujemna kultura i populacja to i ujemna mana równie dobrze ;) A nawet jeśli nie to tak jak poźniej piszesz modłaby przy odbiorze wypadać... ;) Wszystko da się zrobić, trzeba tylko chcieć :)
 
Ostatnia edycja:

Lisha

Mędrzec Wiki
Członek obsługi gry
@Kris258 Ale kultura i populacja się nie rozpadają, a mana tak. :) Powiedzmy, że mam ujemną manę i przez pół roku nie wchodzę na grę. Rozpad many mógłby pójść w 2 strony... Albo system traktuje ujemną wartość na zasadzie 2 minusy dają plus i przez ten czas zamiast tracić manę, to ona rośnie aż do 0, albo w dalszym ciągu odejmuje i tak ad infinitum, że po powrocie do gry bym się nie wygrzebała z tego przez kolejne pół roku. ^^ Chyba że nie da się odlać z pustego i przy wartości niedodatniej mana stoi. To już by było po stronie twórców, żeby to ogarnąć.
Ale wolę to drugie rozwiązanie - mana wpada przy odbiorze wytworzonego obiektu. Masz rację, że do tego trzeba chcieć... Tylko czy IG chce? (;

@jarq @Urdur Wiem, że to powinno być w osobnym temacie w pomysłach i przepraszam za offtop, tak się temat rozwinął... Ale powiedzcie, czy jest w ogóle na to szansa, czy z miejsca dostałoby etykietkę "Odrzucone przez twórców"?
[Mając wybudowany cud Smocze Opactwo]Przyznanie many za ilość użytych Katalizatorów przy odbiorze stworzonego obiektu.